Posts

Gender schema theory / schema / schema / introduction to schema / gender theory

Gender Schema Theory and Roles in Culture Gender schema theory was introduced by psychologist  Sandra Bem  in 1981 and asserted that children learn about male and female roles from the culture in which they live. According to the theory, children adjust their behavior to align with the gender norms of their culture from the earliest stages of social development. 1  Bem’s theory was influenced by the  cognitive revolution  of the 1960s and 1970s as well as her desire to remedy what she believed to be shortcomings in the psychoanalytic and social learning theories of the time. Freudian theories , she suggested, were too focused on the influence of anatomy on gender development. Instead, Bem proposed that a child’s cognitive development combined with societal influences largely influence the patterns of thought ( schema ) that dictate "male" and "female" traits. 1  Cultural Influences on Gender Schema Gender schemas have an impact not only on how people process infor...

Sociocultural Conception of Man / vygotsky theory

Image
  The sociocultural conception of man sees a person as the product of his or her environment. Whereas the biological conception of man stresses genetic heritance and the cognitive conception of man prioritises internal cognitive functions and information processing, the sociocultural conception of man focusses on the environmental and cultural factors. From their very birth, human beings begin to interact with their environment, first through the main senses, but later through language, texts and other kinds of media, as well as the communities and subcommunities that they participate in. All these interactions shape their thinking, including the language and communication methods that they learn. And because everyone even in the same culture has different kinds of experiences, we all shape up to become our own kinds of individuals. Background of the Sociocultural Conception of Man The sociocultural theory was propounded by psychologist Lev Vygotsky (1896–1934). Vygotsky had intere...

10ஆம் வகுப்பு சமூக அறிவியல் பாடப்புத்தகத்தில் செய்யப்பட்டுள்ள மாற்றங்கள்!

Image
10ஆம் வகுப்பு  சமூக  அறிவியல்  புதிய   பாடப்புத்தகம்                                             1.இரண்டு தொகுதியாக இருந்த பாடப்புத்தகம் ஒரே தொகுதியாக மாற்றப்பட்டுள்ளது. 2.வரலாறு பாடப்பகுதியில் இருந்த அனைத்து தலைப்பின்கீழ் வினாக்களும் நீக்கப்பட்டுள்ளன. 3. 53 சரியான விடை நீக்கப்பட்டுள்ளது. வரலாறு 17 , புவியியல் 12 , குடிமையியல் 11 , பொருளியல்13. 4 . 37 கோடிட்ட இடங்கள் நீக்கப்பட்டுள்ளது. வரலாறு 17,  புவியியல் 2,  குடிமையியல் 3,  பொருளியல்15. 5. 47 இரண்டு மதிப்பெண் வினாக்கள் நீக்கப்பட்டுள்ளது. வரலாறு 22, புவியியல் 7, குடிமையியல் 4, பொருளியல் 14. 6. 23 ஐந்து மதிப்பெண் வினாக்கள் நீக்கப்பட்டுள்ளது. வரலாறு 4, புவியியல் 7, குடிமையியல் 3, பொருளியல் 9. 7.சரியானகூற்று 17 நீக்கப்பட்டுள்ளது. 8.பொருத்துக 5 நீக்கப்பட்டுள்ளது புவியியல் 4 ஆம் பாடத்தில் 9. வேறுபடுத்துக 4 நீக்கப்பட்டுள்ளது. 10.காரணம் கூறுக 2 நீக்கப்பட்டுள்ளது. 11.காவிரி - தாமிரபரணி வேறு...

Sarva Shiksha abhiyan- SSA (full details)

Image
Sarva Shiksha Abhiyan (SSA) is Government of India's flagship programme for achievement of Universalization of Elementary Education (UEE) in a time bound manner, as mandated by 86th amendment to the Constitution of India making free and compulsory Education to the Children of 6-14 years age group, a Fundamental Right. SSA is being implemented in partnership with State Governments to cover the entire country and address the needs of 192 million children in 1.1 million habitations. The programme seeks to open new schools in those habitations which do not have schooling facilities and strengthen existing school infrastructure through provision of additional class rooms, toilets, drinking water, maintenance grant and school improvement grants. Existing schools with inadequate teacher strength are provided with additional teachers, while the capacity of existing teachers is being strengthened by extensive training, grants for developing teaching-learning materials and streng...

EDUCATION : RABINDRANATH TAGORE’S PHILOSOPHY OF EDUCATION

Image
Tagore's ideas for creating a system of education aimed at promoting international co-operation and creating global citizens. Tagore envisioned an education that was deeply rooted in one’s immediate surroundings but connected to the cultures of the wider world, predicated upon pleasurable learning and individualised to the personality of the child. He felt that the curriculum should revolve organically around nature, with flexible schedules to allow for shifts in weather, and with special attention to natural phenomena and seasonal festivities. The aims reflected in the institution founded by Tagore: Self realisation: Spiritual is the essence of humanism. Manifestation of personality depends upon the self-realisation and spiritual knowledge of individual. Intellectual Development: It means development of imagination, creative free thinking, constant curiosity, alertness ofthe mind. Freedom of child to adopt his own way of learning, which would lead to all-round developm...

RMSA - full details

This scheme was launched in March, 2009 with the objective to enhance access to secondary education and to improve its quality. The implementation of the scheme started from 2009-10. It is envisaged to achieve an enrolment rate of 75% from 52.26% in 2005-06 at secondary stage of implementation of the scheme by providing a secondary school within a reasonable distance of any habitation. The other objectives include improving quality of education imparted at secondary level through making all secondary schools conform to prescribed norms, removing gender, socio-economic and disability barriers, providing universal access to secondary level education by 2017, i.e., by the end of 12th Five Year Plan and achieving universal retention by 2020. Important physical facilities provided under the scheme are: (i) Additional class rooms, (ii) Laboratories, (iii) Libraries, (iv) Art and crafts room, (v) Toilet blocks, (vi) Drinking water provisions and (vii) Residential Hostels for Teachers in remot...

இனி பள்ளிகள் வாரத்தில் 3 நாட்கள் மட்டும்தான்! NCERT அறிக்கை பட்டியல்

நாட்டில் நாளுக்கு நாள் கொரோனா தாக்கம் அதிகரித்துக் கொண்டே வரும் வேளையில், மாநிலத்தில் பள்ளிகள் மீண்டும் திறக்கப்பட்டவுடன் செயல்படுத்தப்படும் வழிகாட்டுதல்களின் தற்காலிக பட்டியலை என்.சி.இ.ஆர்.டி சமர்ப்பித்துள்ளது. என்.சி.இ.ஆர்.டி சமர்ப்பித்துள்ள அறிக்கையின் படி, பள்ளி திறந்தவுடன் ஒரு வகுப்பின் மாணவர்கள் ஒன்றாகப் பள்ளிக்கு அழைக்கப்பட மாட்டார்கள். வாரத்தில் மூன்று நாட்கள் 'ஆட்' & 'ஈவன்' நம்பர் பார்முலா முறையில், ரோல் நம்பரின் படி இரண்டு ஷிப்ட்களாக வகுப்புகள் செயல்படும்.முதலாவதாக 'ஆட்' நம்பரில் இருக்கும் மாணவர்களுக்கு வகுப்புகள் நடைபெறும். இரண்டாவதாக   'ஈவன்' நம்பரில் இருக்கும் மாணவர்களுக்கு வகுப்புகள் நடைபெறும்.இதில், ஒவ்வொரு வகுப்புகளுக்கு ஏற்ப தலா 10 நிமிடங்கள் இடைவெளி கொடுக்க வேண்டும்.சமூக இடைவெளியை பின்பற்ற, திறந்த வெளியில் வகுப்புகளை நடத்துவது நல்லது என்றும் தன் அறிக்கையில் பரிந்துரைத்துள்ளது என்.சி.இ.ஆர்.டி. 6 கட்டங்களாக திறக்கப்படும் பள்ளிகள்: முதல் கட்டமாக 11 மற்றும் 12ஆம் வகுப்பு மாணவர்களுக்குப் பள்ளிகள் தொடங்கப்படும், ஒரு வாரம் கழித்து இரண்டாம்...